Punx.nl grotendeels gearchiveerd, lees hier verder.

Scheisse Minelli - The Crime Has Come

30-09-08 19:33:00 / door mano-revolver / band: Scheisse Minelli / album: Scheisse Minelli - The Crime Has Come (2008)

Scheisse Minelli - The Crime Has Come

De combinatie van de vreemde band naam, Scheisse Minnelli, en het spuuglelijke artwork wekte mijn interesse toen bekend werd dat het album ‘The Crime Has Come’ op de redactie zou verschijnen. Zo zie je maar weer dat iets ‘slechts’ ook goed kan uitpakken, want deze cd moest ik gewoon hebben. Uiteindelijk gaat het natuurlijk om de muziek en ik was benieuwd of deze zowel de naam als het artwork kon overtreffen.

Eigenlijk valt het allemaal wel mee en zodra je een glimp van de cover heb gezien kan je al raden wat voor vlees je in de kuip hebt. Thrashy skatepunk op zijn Duits waarbij zestien nummers in een kleine 29 minuten voorbij komen met onderwerpen die voornamelijk gaan over skateboarden, alcohol, drugs, politie en uiteraard circle pits! Ondersteund door razendsnelle songs jaagt de band door zijn repertoire heen dat beïnvloed is door de begindagen van bands als Rich Kids On LSD, No Use For A Name, NoFX en elke andere Californische band die uit die periode net tussen hun snotty thrash en de melodieuzere skatepunk fase zaten, terwijl ‘The Crime Has Come’ me grappig genoeg ook doet denken aan de debuut ep van Sick Of It All.

Scheisse Minnelli brengt dus een portie thrash punk met een gezonde dosis aan skate en hardcore invloeden. De band is niet slecht, maar er lopen ook zeker betere bands rond in het genre. Feit blijft gewoon dat deze muziekstijl op het moment ongekend populair is en er een aantal fantastische bands zijn die deze stijl brengen, een middenmoter als Scheisse Minnelli valt daardoor net wat sneller op.

DESTINY RECORDS

Score: 65/100

<< The Go Set - A Journey For A Nation Turbonegra - L'ass Cobra >>