Cobra Skulls - Agitations

21-10-11 18:42:00 / door pureandsimple / band: Cobra Skulls / album: Cobra Skulls - Agitations (2011)

Cobra Skulls - Agitations

Cobra Skulls laten voor de zoveelste keer in korte tijd zien dat er op basis van hun talenten veel moois in het vat zit voor de ware punkrockliefhebber. Ook op deze derde full length, met weer een kleine verschuiving in geluid, vinden we een aantal supercoole tracks. Met name de nummers Six Degrees, Iron Lung, The Mockery en Hiding zullen het live heel erg goed gaan doen. En misschien mag het geheel niet zo pakkend zijn als voorganger American Rubicon, dit is de plaat die ik grijs ga draaien de aankomende maanden.
Ook Agitations is, net als zijn voorgangers, een plaat met een duidelijke kop (het uiterst felle Six Degrees) en een staart (het akoestische Believe). Daarbij is het nog altijd een mix van Against Me, The Clash, Bouncing Souls en een tikkie Chuck Berry, maar de laatstgenoemde is gedeeltelijk ingeruild voor een superstrak geluid. Hierdoor is het album ietsjes anders gaan klinken dan eerder werk, maar mede door het kenmerkende stemgeluid van Devin Peralta klinkt het nog altijd heel erg vertrouwt. Door de vette productie blaast de plaat je echt uit je stoel, maar missen we daardoor wel een beetje dat rammelende wat ergens ook wel typerend was voor het Cobra Skulls geluid. Daarbij zijn er ook geen Spaanstalige tracks te beluisteren deze keer. Maar zoals gezegd klinkt de band nog altijd dichtbij zichzelf en is het nergens minder dan het oude werk. Misschien is het trucje ondertussen minder vernieuwend en klinkt Agitations ietsjes minder inventief, muzikaal is dit waarschijnlijk wel het beste album tot nu toe. Al met al is het domweg een uitstekende punkrock plaat van één van de meest interessante bands van dit moment.

Score: 80/100

<< Me First And The Gimme Gimmes - Sing In Japanese The Urban Voodoo Machine - Bourbon Soaked Gypsy Blues Bop'n'Stroll >>